(: DELIAH'S DELI IS CLOSED FOR THE SEASON... :)

Friday, May 6, 2011

KUIH CARA MANIS...gula durian :p~




Durian lagi? Layankan aje la ye..;))) Kali ni buat Kuih Cara Gula Durian. Resepi kuih ni ambil kat Dapur YATIE. Mudah je nak buat & sedap. Yang paling penting seisi rumah suka!
Terima kasih Yatie sbb baik hati berkongsi resepi.. :)




Untuk inti Kuih Cara ni pula, saya guna Gula Durian@Jem Durian. Kalau suka, boleh tinjau2 Dapur NOORSHA untuk dapatkan resepi. *tiba-tiba teringat jem manggis la pulak..mmm,sedapnya :p~





Unik rasa kuih dgn durian ni & memang nostalgik betul ;)
Terima kasih Noorsha sudi kongsi n singgah :)




Share/Bookmark

13 comments:

Ayu Safieza said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Owh Dear..so classic Del, yet sooooooo veli veli tempting!! Lama x blog hop sbb busy sis.....:) tq visit ayu ya....appreciate it a lot!! Love the bground image..

Mas said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

del...sedappnya kuih cara kau tu..ada doyan yerk.....
meh 10 biji....

nOOrsha said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam..sedapnye nampak cara berdue tu..comel sungguh berposing..cantik2 gambar kat sini..thanx ye sudi singgah dapo saye yg kecik tu n sudi cube resepi jem doyan ni.. hehhe..ade lg 1/4 balang tu, blhla tapau sesudu buat jalan2 BW..eheheh

Kak Sam said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Wa dah le kuih cantik, gambor pun cantik. tergoda sungguh

ijayuji said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam kak!!! kita nak cop kuih tu 5 ketul :D kalau abis buatkan kita kuih cara lauk ya? hihihi

♥LOVE2COOK♥ said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Nak jugakkkkk! hehe...looks so yummy!

cik cek said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Bestnya inti ada gula duyan...suka suka sgt....kuih cantik...gambo menarik....cuma makan je kak cek tak dpt...kenala buat sendiri nampak gayanya...he he :)

Iza Akma said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

cantik del kuih cara..satu idea yg menarik buh jem durian..boleh cuba lah nnt..

cikmanggis said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam del...ha ni peminat Dorian datang .apa-apa saja asalkan Durian mmg jadi kegemaran cm dan Suami.Durian gaul dgn nasi dan sambal belacan pun boleh jalan jugak..sedap sangat.

Diana @ Melley Mey said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

cantiknyaaa... suka tgk... nmpk pun sedap... dah lama x makan kuih cara... sedap2!!

Naz said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Wah..cantik...sedap...menggoda...tergoda...terliur..jatuh dah air liur..upsss..sorry..lap dulu..

Bestnye ada rasa doyan kat dalam tu.. Ce bagi rasa kat org sini sikit...:))

Yatie said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

cantiknya kuih cara ni..ada doyan lagi...terliur je tngk..

openid said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Kak Del,
Tengok kuih cara akak ni teringat kat loyang kuih cara yg do simpan elok dalam gobok tu. tak pernah buat lagi. hehe... tah2 balik malaysia baru nk buat :D
Ijan