(: DELIAH'S DELI IS CLOSED FOR THE SEASON... :)

Sunday, July 3, 2011

KUIH LOPES......Terima Kasih Puan Kamila! :)




Kuih Lopes ni pemberian Puan Kamila yang datang bertandang petang kelmarin. Dah lama betul tak berjumpa beliau. :) Berborak panjang kami petang tu sambil menikmati kuih kegemaran saya ini. :)



Yang ini saya punya, kelapa tak boleh letak banyak2, nanti batuk! :)



Share/Bookmark

16 comments:

tun_telani said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

owh.. kuih lopes ada yg balut dlm daun2 jugak ek? sedapnyer.. dh lama xmkn.

Torviewtoronto said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

delicious looking dessert

cik cek said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Sedapnya kuih lopes ni...suka makan tapi kak cek tak penah buat...bila dibungkus cam gini lagila sedapnya...hu hu...teringin nak makan kuih lopes....

quinnie said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

dell...kuih lopes ni badan dia dah siap ada gula melaka ke dell? lepas tu curahkan gula jugak? biasa tengok yg kaler hijau jek...ke yg ni dia taruk abu chang nak kasi kaler brown tu? byk lak soalan nye ye..heeehe

ijayuji said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam ka del!!! oh kak delll!!!! dah tido ya?? hihihi... malam2 jer yg free terlebih ni pun baru lepas gosok kang jap g nak menidai kain2 pulak hihihi... KUIH LOPESSS kegemaran kita tp tak pernah makan pulak versi yg ini :D

Deliah's Deli said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

maaf klu tajuk tu mengelirukan :) x ada gula melaka dalm kuih tu tp betul la mcm quinnie ckp, letak abu chang nak jadikan perang mcm tu :)

Mas said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

bestnya tengok lopis tu...

Yat Maria said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Del

ai pong suka lopez...yg authentic punya..kalo dah terlalu ngidam, ai wat muka seposen pi sound my MIL..ai like hers..original & yummy...

Naz said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Hai Del...
Waaahhhh..tradisional punya kuih lopes.. balut dlm daun.. Best ni..Suka..suka..suka kalau Del boleh buatkan..hihihihi

nOOrsha said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

sedapnye lopes.. makan time buka puasa mmg masyuk kan./. :)

anymz said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam del.

akak memang tak pernah buat kueh lopes sendiri..rasa macam susah je nak membalutnya tu..meh sini tumpang makan dgn del boleh?hehe

Nieza said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

menarik dan tertarik tgk kuih lopes ni...sedapnya kalau boleh ngap ni...hehe

Fiza Nordin said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

fevret.... dekat2 nak puase ni, sgt nostalgia dgn kuih ni ... :]

*tq for the wish for my baby...anak omak tu hehee

Ida,Japan said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

pestaim Del ida tgk lopes b'balut...mesti wangi jaa..sedapnyer

ibundo said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam del,
ada lagi ke kue lopes tu. bak cikit..

lena said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

delaihm tak pernah dengar kuih ini tapi nampak macam bak chang..hehe!