(: DELIAH'S DELI IS CLOSED FOR THE SEASON... :)

Monday, August 8, 2011

KUIH BADAK BERENDAM...sama tapi tak serupa! :)



Bila saya tengok IKA tayang kuih badak berendam untuk iftar minggu lepas, teringin juga nak merasa. Masuk ni dah dua kali buat kuih yang sama, mungkin kena dengan selera orang kat rumah ni agaknya, itu yang minta saya buatkan lagi. Jadi, semalam saya buat lagi gunakan resepi yang sama cuma kali ini saya tambah keledek sikit dalam adunan dan untuk dapatkan bentuk seperti itu, saya guna acuan bahulu cermai/kuih cara seperti di bawah  :)))

Imej dari SINI


Kalau ada sesiapa berminat mencuba resepi ini, boleh klik SINI ya. :)


Resepi asalnya daripada KAK BESAH.
Ramai yang dah mencuba & memang terbukti SEDAP!!




Kalau nak tengok YASMIN buat badak berendam boleh klik SINI.
Caranya lain sikit tapi rasa kuihnya tetap SEDAP! :)
Terima kasih pada semua yang sudi berkongsi resepi!
Selamat Berbuka Puasa! *tunggu maghrib ya... :)))




Share/Bookmark

20 comments:

ijayuji said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam kak del!! air tgn akak ni sume nmpk cantekk!!! mcm mana ni akak buat leh bentuk bunga2 pulak niii, badak moden ni kak hihihi...kaler dia pun cantek! uuwaaaa..jatuh cinta dgn bdak akak!! sedapnyer! kita nak buat lagi tp inti kelapa syg nak guna sbb tggl sikit :D

Ummi said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Del...woooowww, cantiknya badak berendam dia..siap beracuan gitu...Betul kata dak Ika tuh...jatuh cinta pandangan pertama...hehe...

Kalau akak biasa buat, punjut2 jek kasi bertanduk tiga gitu..pastu bila kukus lentok la tanduk badak tuh...hahaha..tp mmg syioook layan badak berendam kan...nak nak inti kelapa...bestnyaaa..nak buat jgk tp ntah bila...Blk keje xdan nak buat2 kuih, kena tunggu cuti gak lg..huhu

Ayu Safieza @ Humaira' said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Assalamualaikumwbh....whot whot.....owh del...amazing comey lote tu......mmmmm nak kene try gak pasni :)

Selamat berbuka dear..:)

Mas said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

del...cantik la badak berendam kau....
mengeliurkan betoii...

Cendana Kasih said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Waa...manyak chantek ooo itu hipo..hehehe.. kita punya versi incredible hulk.. kaler ijo..hehehe

tun_telani said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

wahhhh... sgt cantik!!!

Sofea said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

cantik sgguh..! ;)

AZLINA said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Assalamualaikum Del...lamanya x mkn kuih ni, comel la sgt..anto sikit kat akak, 10 ketui baru cukup ni.. :)

kasihredha said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

cantiknya...sweet sgt colournya :)

lina_pg said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam Del..alahai sungguh anggun 'badak2' ni dok berendam...cantik sgt

WanYgBest said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

wow...cantiknyerrr... curlast habis! =)

nak cikit...

dZana said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

wahhh.. cantiknya del .. gud idea.. biasa tgok bulat2 jer...

quinnie said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

wah dell..cantik sungguh kuih dia..kaler merah lagi....kita pun ingat nak buat lagi badak berendam ni tapi nak taruk keledek cam dell buat ni...tergoda tengok badak berendam muhibah kak besah...hehehhe

Juwita Jamaludin said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

del ni bukan badak berendam ni. bunga berendam ni.. :) lawa.. suka tgk tmabha warnanya merah

Diana @ Melley Mey said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Assalamualaikum del...
cantiknya ... comelnyaaa... lawanyaaa... menarik nyaa... ermm.. semua ler yg cantik2.. mmg tertarik tgknya tau...

Aqil said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Ramadhan buat Del n Family ;D
menarik badak berendam del tu cute plak tue pink color...kita xpenah wat kuih ni...ramai yg dh wat kte sedap..kene try nih..hu3

ijan said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Kak Del,
Alahai cantiknye si pink dok berendam dalam si putih. Kuih2 Kak Del ni sayang nak makan sebab cantik sangat. :)

Lovely Kitchen said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam ramadhan del...mana jus carrot susu ni...dahaga sungguh ari ni...panass sgt kt nagoya...

uish! cantik gilerrrr badak2 berendam!!! creative, rajin!! camna leh jadi lawo jer bunganya tu...kemas terletak jer...I loike!!!

indahhouse said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Del,
Wah... kuih badak ni Del? sekali nampak macam nekbat yg orang pantai timur makan tuh.
Kecur air liur saya. Nak tumpang rasa gak... :))

Gee® said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

kreatip la Del ni...cantek badak tu... biasa buat bolat2 jer...