(: DELIAH'S DELI IS CLOSED FOR THE SEASON... :)

Monday, August 9, 2010

HEALTHY SALADS :)


2 biji kentang besar - rebus x perlu buang kulit dan potong kasar2
1 sudu lada hitam - kasar
1 sudu rosemary - kasar
5 ulas bawang putih - ketuk
1 labu bawang besar - hiris
1 pack bebola ayam - hiris 2/3
1 batang carrot - potong kasar
10 batang kacang buncis - potong 2/3
2 biji cili merah - buang biji dan hiris
2 sudu sos tiram
sedikit minyak zaitun - untuk menggoreng/bakar

Panaskan minyak zaitun. Masukkan bawang putih dan bebola ayam serta sedikit sos tiram dan goreng sehingga agak perang. Angkat dan masukkan dalam casserole. Masukkan sayuran termasuk bawang, cili dan kentang dalam casserole. Tabur rosemary dan lada hitam serta garam dan perasa-maggi chicken cube :) Letak sedikit minyak zaitun dan kemudian gaul rata semua bahan...Bakar dalam oven selama 30-45 minit dengan kepanasan 180 C. Siap-makan mcm tu aje pun sedap n kenyang-yuk...makan! :)

Share/Bookmark

15 comments:

HomeKreation said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Deliah. Wow, nice way to enjoy veg...! Selamat Berpuasa & kalau sudi terima lah kad dari along.

hana said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam del... slamat menyambut ramadhan wat del skluarga! mintak ampon aku gurau2 ngan ko yer! halalkan makan dan minum.. maaf zahir batin! *err..ko rasa nih ucapan raya ke apa??! kekekeke...

ain said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam deliah. wat a healthy veg!! akak juga nak ucapkan salam Ramadhan Al-mubarak utk del sekluarga!!

fuzidss said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam.Moga Ramadhan tahun ini mencipta sejarah hidup kita kearah kecermerlangan dan kejayaan di dunia dan akhirat..InsyaAllah

AlKisahKu.. (^-^) said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

slmt bpuasa kak del!!!!

openid said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Kak Del,
Salam Ramadhan Al Mubarak dan selamat berpuasa dari kami sekeluarga :)

ijan

ijayuji said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam kak del! selamat menyambut bulan ramadhan buat akak sekeluarga d sana dr kita d sini.. :-) salam winndu jugak!!!!! :D

PALATABLE said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Del, selamat berpuasa ya..kak suka sayur ini nampak sihat dan menyelerakan..

http://treatntrick.blogspot.com

indahhouse said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam ramadhan, deliah,
apa khabar? sempena ramadhan ni, saya mohon maaf atas segala salah silap saya.
ni sayur versi omputih ni. sedap makan ngan ayam bakar ;)

cikmanggis said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam Deliah..wah idea yang baik ni...jika nak kurangkan berat badan bulan posa nilah menu yang sangat sesuai ..terima kasih ya:)

Tie said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

Salam Delia,

Aderk.. terliur lak ! Sekarang ni tengah blur , tak tahu nak masak apa untuk berbuka. Tengok hidangan Delia ni, memang sesuai untuk ratah je, hehe...

inahar ali said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam deliah..selamat berpuasa ye..akak minggu nih berbuka kt klinik jek sbb keje sampai malam tiap hari.tapi kalu dapat mamam veg camnih mmg best utk owg berdietkan!!

kak ina kl said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam dan selamat berpuasa.

kamu sekarang duduk kat mana? akak ingatkan kamu ada kat sini..

NekPP said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

salam Deliah ;) Ramadan Kareem dari nekpp ;))

Hamzah Ian said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

wow.. nampak sedap.. btw selamat pose..